Välkomna tillbaka till ett nytt läsår!

Välkomna tillbaka till ett nytt läsår. Vi hoppas att ni har haft en skön sommar.
Skolstarten gick bra och barnen är glada och laddade inför nya utmaningar i skolan.

Några nyheter för året;

• Förskoleklassen är obligatorisk från och med hösten 2018. Det innebär att eleverna har skolplikt och ska vara i skolan alla skoldagar (178 dagar) mellan kl. 08:30-12:00.
  • Alla elever i åk 1-5 börjar kl. 08:00 varje dag. Ni kan hitta skolschemat här på hemsidan under klassfliken.
  • Under hösten provar vi att köpa lunchmaten 4 dagar/v från cateringfirman Sandborgen. Köket lagar maten en dag/v och under lovdagar.  Matsedel finns som vanligt på hemsidan varje vecka. Vi fortsätter att utvärderar maten under hösten.
  • Vi välkomnar tre nya anställningar; Linn Wåhlander åk 1, Nahid Omidi Matematik i åk 4-5, Amna Heinbach fritids/lärarassisten.

Det är ett spännande läsår vi har framför oss och vi ser fram emot att det är hänsyn, trygghet, god arbetsmiljö och lärande som ska stå i fokus.

Mvh.
Skolans personal

Det här inlägget postades i Senaste nytt. Bokmärk permalänken.